Hi, How Can We Help You?
  • نشانی: تهران،سعادت آباد خیابان سرو،خیابان بخشایش،کوچه هفدهم،برج عرفان،موسسه آبتاب اندیشه پارسیان
  • ایمیل: info@pbmedu.com

شرایط تحصیل در انگلیس

شرایط تحصیل در انگلیس

تحصیل در انگلیس و بررسی شرایط آن

تحصیل در انگلیس، اخذ ویزای تحصیلی انگلیس را در این مقاله به صورت علمی و تخصصی مورد بررسی قرار خواهیم داد. تحصیل در انگلستان  متقاضیان زیادی دارد چرا که انگلیس یکی از کشورهای خوب اروپایی می باشد و از لحاظ علمی و آموزشی هم در سطح خوبی قرار دارد. همواره سوالاتی در زمینه تحصیل در انگلیس برای متقاضیان پیش می آید از جمله اینکه دوره های A-Level و Foundation چه تفاوت هایی با هم دارند؟ شرایط تحصیل در مدارس انگلیس به همراه ویزای همراه چگونه است؟ آیا می توان از بهترین دانشگاه های انگلیس جهت تحصیل در این کشور پذیرش و ویزا اخذ نمود؟ در این مقاله قصد داریم به این سوالات و سایر موضوعات مرتبط پاسخ دهیم. شما عزیزان در صورت نیاز به اخذ راهنمایی بیشتر در زمینه تحصیل در انگلستان می توانید از طریق راه های تماس، با موسسه آبتاب اندیشه پارسیان تماس حاصل نموده و از مشاوره حرفه ای رایگان ما بهره مند شوید.

مشاوره تحصیلی

برای ارائه مشاوره تخصصی در زمینه تحصیل در کشور انگلیس با ما تماس بگیرید.

مشاوره آنلاین

ارائه مشاوره ، بصورت حضوری و آنلاین در ساعات مختلف و هر روز هفته

ویزای تحصیلی

ارائه خدمات اخذ ویزای تحصیلی بصورت تضمینی از سفارت انگستان در تهران

شرایط دریافت ویزای تحصیلی انگلستان

تحصیل در انگلیس در ابتدا نیاز به آشنایی با کشور انگلستان و شرایط عمومی تحصیل در آن دارد. کشور انگلستان در شبه جزیره بریتانیا واقع شده و مهمترین کشور این شبه جزیره محسوب می شود. پایتخت آن شهر لندن بوده و مهمترین شهرهای آن لیورپول، بیرمنگهام، منچستر و لیدز نام دارند. انگلستان با کشورهای ولز، اسکاتلند، ایرلند و فرانسه مرز خاکی و آبی مشترک دارد. این کشور دارای 66.040.229 نفر جمعیت و 242.495 کیلومتر مربع مساحت است واحد پول انگلستان پوند استرلینگ و زبان رسمی آن انگلیسی است که با لهجه بریتانیایی تکلم می شود. در ادامه به شرایط عمومی تحصیل در انگلستان خواهیم پرداخت.

ویزاهای تحصیلی انگلستان با نام tier 4 visa student شناخته شده و به دو گروه تقسیم می شوند. برای افراد ۴ تا ۱۷ ساله که قصد تحصیل در مدارس انگلستان را دارند ویزایchild tire 4، برای افراد بالای ۱۷سال   general tier4 صادر می شود. متقاضی می تواند از ۳ ماه قبل از شروع دوره تحصیلی اش در انگلستان درخواست ویزا بدهد. هزینه درخواست ویزای تحصیلی انگلستان در هر دو نوع برای هر شخص ۳۲۸ پوند می باشد. این هزینه برای همراهان ویزای جنرال (همسر، پارتنر و فرزندان زیر ۱۸ سال) نیز همین مقدار است. هر فرد متقاضی ویزا باید مبلغی را تحت عنوان healthcare surcharge پرداخت کند که مقدار آن برای هر فرد محصل سالیانه ۱۵۰ پوند است.

این مقدار برای هر همراه ۱۵۰ پوند در سال می باشد که باید برای تمام سال های تحصیل یک جا پرداخت شود. رسید پرداخت این مبلغ باید به باقی مدارک برای درخواست ویزا الصاق شود. شخص متقاضی ویزا باید نشان دهد که تمکن مالی برای پوشش دادن هزینه های تحصیلی خود را دارد. شخص باید مبلغی را در حسابی به نام خودش یا والدینش(سرپرست) واریز کند. این مبلغ با توجه به شرایط فرد متفاوت است. همچنین این مبلغ باید برای یک دوره ۲۸ روزه و به صورت متوالی در حساب باشد که این دوره نباید قبل از ۳۱ روز قبل از درخواست متقاضی پایان یافته باشد. این مبلغ شامل هزینه تحصیل و زندگی فرد است. هزینه تحصیل شامل هزینه یک سال تحصیل یا کل هزینه اگر دوره تحصیل کمتر از یک سال است. این هزینه با توجه به مقطع تحصیلی، دانشگاه یا مدرسه و رشته تحصیلی متفاوت است.

کشور انگلستان با بیش از هزاران دانشجوی بین المللی دومین مرکز تحصیل در جهان است. نزدیک به 80 دانشگاه در کشور انگلستان در رتبه بندی QS جهانی دانشگاهی قرار دارند. تحصیل در این کشور یکی از بهترین انتخاب ها برای دانشجویانی است که قصد تحصیل در دانشگاه های تراز اول دنیا را دارند.  همچنین با توجه به اعتبار زیاد کشور انگلستان در تحصیل به عنوان کشوری پیشرفته و دارای دانشگاه های فوق معتبر همچون آکسفورد هر ساله تعداد زیادی دانش‌آموز و دانشجو به این کشور میروند.

در کشور انگلستان هزینه های تحصیل و زندگی بالاست و لندن به عنوان پایتخت این کشور یکی از گران ترین شهرها برای تحصیل و زندگی است. بر این اساس، برای اشخاصی که قصد تحصیل در این کشور را دارند هزینه های بالا تبدیل به دغدغه بزرگ و مهمی شده است.

هزینه تحصیل و زندگی در کشور انگلستان بسته به اینکه در کدام شهر و در چه مقطع تحصیلی مشغول به تحصیل باشیم متفاوت است. همچنین بسیاری از دانشگاه های انگلستان به عنوان تسهیل در هزینه های دانشجویان بین المللی در بعضی از مقاطع، کمک هزینه تحصیلی را به دانشجویان تخصیص می دهند.

 

در جدول زیر به طور میانگین هزینه تحصیل و زندگی را به اختصار شرح می دهیم:

مقطع تحصیلی هزینه سالانه واحد پولی
مدرسه 30.000-20.000 پوند انگلستان
کارشناسی 20.000-12.000 پوند انگلستان
کارشناسی ارشد 15.000 پوند انگلستان
هزینه زندگی 14500 پوند انگلستان

قیمت های تعیین شده در هر بازه به صورت میانگین می باشد و امکان تغییر بر اساس شرایط کشور انگلستان و دانشگاه ها وجود دارد.

همانطور که می دانید، کشور انگلستان یک کشور کاملا پیشرفته می باشد و جز برترین کشورها در دنیا محسوب می شود به همین دلیل همه ساله افراد بسیاری خواهان تحصیل در انگلستان می باشند. در مورد تحصیل در کشور انگلستان و همچنین هزینه تحصیل در آن بهتر است بدانید که کاملا متفاوت می باشد و هزینه تحصیل در هر مقطع کاملا با مقاطع دیگر متفاوت می باشد. افرادی که در کشور انگلستان تحصیل می کنند امکان این را دارند که فرزندانشان به صورت کاملا رایگان به تحصیل بپردازند. نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که دانشجویانی که عضو اتحادیه اروپا می باشند همانند دانشجویان انگلیسی باید شهریه بپردازند و این شهریه همانطور که بیان شد در هر مقطع متفاوت می باشد. دراین بخش به هزینه های تحصیل و زندگی در انگلستان خواهیم پرداخت.
هزینه های تحصیل در انگلیس بسته به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی دانشجو تفاوت هایی دارد. برای دانشجویان انگلیسی، داشنجویان می بایست بیش از 9.250 پوند در سال هزینه نمایند. دانشجویان بین الملیل خارج از اتحادیه اروپا می بایست هزینه ای بین 10.000 تا 38.000 پوند در سال را هزینه نمایند.

تحصیل در انگلیس و بررسی ویزای همراه

یکی از مهم ترین مباحث در زمینه تحصیل در انگلیس، ویزای همراه انگلیس است که ما در بخش مدارس شرایط ویزای گاردین را بررسی نمودیم و در این بخش به شرایط اخذ ویزای همراه برای دانشجویان خواهیم پرداخت. طبق تعاریف بین المللی، همراه شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال دانشجوست و برای دوره های بالای 9 ماه و ترجیحاً بالای 1 سال قابلیت صدور دارد. همراهان می توانند چند ماه پس از ورود دانشجو به انگلیس از طریق ویزای همراه وارد این کشور شوند.

  • سند ملک و املاک در خارج از انگلستان
  • اثبات توان مالی برای پوشش هزینه های زندگی برای همسر و فرزندان
  • داشتن سابقه سفر به انگلستان
  • کپی رزرو بلیط
  • منابع مالی کافی برای پوشش دادن هزینه های سفر