Hi, How Can We Help You?
  • نشانی: تهران،سعادت آباد خیابان سرو،خیابان بخشایش،کوچه هفدهم،برج عرفان،موسسه آبتاب اندیشه پارسیان
  • ایمیل: info@pbmedu.com

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

شرایط تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا، اخذ ویزای تحصیلی کانادامورد توجه بسیاری از هموطنان بوده است، در این نوشتار به صورت تخصصی و علمی به بررسی شرایط تحصیل در کانادا پرداخته شده است. کانادا کشوری پهناور با دانشگاه های برتر می باشد که توجه دانشجویان بین المللی بسیاری را به خود جلب نموده است. متقاضیان می توانند با تحصیل در این کشور پیشرفته آینده خود را تضمین نمایند. هزینه های تحصیل در کانادا به نسبت کشورهای انگلیسی زبان ارزان تر می باشد. اغلب دانشجویان با هر مدرک تحصیلی نظیر کاردانی، دیپلم و فوق لیسانس امکان تحصیل در این کشور صنعتی را دارند و می توانند هم در کالج های این کشور و هم در دانشگاه های معتبر کانادا مشغول به تحصیل شوند. کانادا به متقاضیان بین المللی ویزای همراه می دهد و متقاضیان بین المللی این امکان را دارند که همراه با خانواده در کانادا حضور داشته باشند.

مشاوره تحصیلی

برای ارائه مشاوره تخصصی در زمینه تحصیل در کشور کانادا با ما تماس بگیرید.

مشاوره آنلاین

ارائه مشاوره ، بصورت حضوری و آنلاین در ساعات مختلف و هر روز هفته

ویزای تحصیلی

ارائه خدمات اخذ ویزای تحصیلی بصورت تضمینی

چرا تحصیل در کانادا را انتخاب کنیم؟

تحصیل در کانادا برای متقاضیان بین المللی بسیار هیجان انگیز می باشد. سطح دانشگاه های کانادا بسیار بالا است و بسیاری از دانشگاه های این کشور در لیست دانشگاه های برتر جهان قرار دارند. مدارکی که دانشگاه های کانادا ارائه می دهند بسیار معتبر هستند و در تمامی کشورهای جهان اعتبار دانشگاه های این کشور همتراز دانشگاه های ایالت متحده می باشد. از کانادا می توان به عنوان سرزمین طلایی فرصت ها نام برد. فرصت های پژوهشی، علمی بسیاری در این کشور وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

شرایط تحصیل در کانادا

برای تحصیل در کانادا باید شرایط خاصی را فراهم آورید. عوامل مهم زیادی را می توان  نام برد که در دریافت پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی کانادا تاثیر گذار است، مهم ترین فاکتورها برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا سن، نمره مدرک زبان و تمکن مالی مناسب می باشد. سن شما یکی از عوامل مهم در دریافت ویزای تحصیلی است، هر چه از تاریخ کسب آخرین مدرک تحصیلی شما مدت زمان کمتری گذشته باشد، یا اصطلاحاً گپ تحصیلی کمتری داشته باشید، شانس بالاتری برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا دارید. نمره مدرک زبان هم در اخذ پذیرش و هم در اخذ ویزای تحصیلی اهمیت دارد. معمولاً دانشگاه ها سطح مشخصی را برای نمره زبان مشخص می کنند. به عنوان مثال در مقطع کارشناسی اغلب دانشگاه ها نمره آیلتس 6 را درخواست می کنند که برای پذیرش باید این نمره را کسب کنید. البته اگر نتوانید به این سطح برسید و 0.5 یا 1 نمره کمتر داشته باشید نیز می توانید پذیرش بگیرید اما باید در دوره زبان انگلیسی در کانادا نیز پذیرش بگیرید و پس از رسیدن به سطح مطلوب وارد دانشگاه شوید. تمکن مالی نیز عامل مهم دیگر است که شما باید نشان دهید که می توانید هزینه یک سال زندگی و تحصیل در کانادا را تامین کنید. هزینه تحصیل بسته به دانشگاهی که پذیرش گرفته اید متفاوت است اما عموماً بین 15 تا 30 هزار دلار در سال می باشد، هزینه های زندگی در کانادا نیز به طور میانگین 10 تا 12 هزار دلار کانادا است.

شرایط سنی تحصیل در کانادا

شرایط سنی تحصیل در کانادا یکی از مسائل مهم تحصیل در این کشور می باشد. برخی از دانشگاه ها بازه سنی مشخصی مد نظر دارند که ممکن است در صورتی که سن متقاضی در بازه خواست شده نباشد، درخواست وی را نپذیرند و از دیگر مسائلی که سن در آن تاثیرگذار می باشد، هنگام اخذ ویزا تحصیلی است و در صورتی که افسر پرونده سن شما را مناسب تحصیل نداند، با درخواست شما مخالفت می کند. بهترین شرایط سنی برای تحصیل در مقطع مدارس 5 الی 18 سال، در مقطع کارشناسی 18 الی 23 سالگی و برای مقطع ارشد نباید گپ تحصیلی بیش از 5 سال داشته باشید همچنین سختگیری های افسر پرونده برای مقطع دکتری بسیار ناچیز می باشد و شما حتی ممکن است با سن 40 سال برای این مقطع ویزا دریافت کنید.

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

با توجه به متفاوت بودن سیستم آموزشی در دانشگاه های کانادا همچنین به رسمیت شناختن دو زبان فرانسه و انگلیسی در این کشور، مدارک زبان مختلفی را برای تحصیل در دانشگاه های کانادا می توان اخذ نمود. دقت کنید که حتما در سایت دانشگاه، آزمون مورد نظر و حداقل نمره لازم جهت تحصیل در مقطع تحصیلی خود را چک کنید. آزمون تافل و آیلتس از آزمون هایی هستند که مورد تایید اکثر دانشگاه های انگلیسی زبان کانادا می باشند. آزمون های connaissance و d’évaluation نیز از جمله آزمون های معتبر در دانشگاه های فرانسوی زبان هستند.

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

برای تحصیل در کانادا نیاز به مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی دارید. در صورتی که مدرک زبان ندارید و خواهان تحصیل در این کشور پیشرفته هستید باید بگوییم که تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان نیز امکان پذیر می باشد. تحصیل کارشناسی در کانادا بدون مدرک زبان بدین صورت می باشد که دانشگاه به متقاضی پذیرش مشروط می دهد و متقاضی می بایست قبل از شروع دروس دانشگاه خود، در دوره های زبان شرکت کند. هزینه دانشگاه های کانادا برای این دوره های زبان 7 هزار دلار الی 49 هزار دلار می باشد. ادامه تحصیل در کانادا در مقطع ارشد بدون مدرک زبان نیز امکان پذیر است. برخی از دانشگاه های کانادا به دانشجویان مقطع ارشد پذیرش مشروط ارائه می دهند و در صورتی که متقاضی بتواند به سطح زبان مورد نظر برسد، اجازه تحصیل در کانادا را خواهد داشت. برای تحصیل در کالج های کانادا بدون مدرک زبان هم می توانید اقدام نمایید. در این دوره ها هم کالج به متقاضیان پذیرش مشروط خواهد داد و متقاضی می تواند با شرکت در دوره های زبانی که توسط خود کالج یا موسسات برگزار می شود، سطح زبان خود را ارتقا دهد. برای تحصیل در مقطع دکتری متقاضی حتما نیازمند داشتن مدرک زبان می باشد و بدون این مدرک پذیرش از دانشگاه امکان پذیر نیست. با توجه به این موضوع که برای ایرانیان اخذ ویزای کانادا ریسک بالایی دارد اقدام بدون مدرک زبان اصلا توصیه نمی شود و اقدام بدون مدرک زبان ریسک دریافت ویزا را بسیار بالا می برد.

معدل مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

یکی از دغدغه دانشجویان برای تحصیل معدل مورد نیاز برای تحصیل در کانادا می باشد. معدل لازم برای تحصیل در دانشگاه های مختلف کانادا با یکدیگر متفاوت می باشد. اما به طور کلی متقاضیان برای تحصیل در مقطع کارشناسی می بایست معدلی بالای 15 داشته باشند و معدل مورد نیاز برای تحصیل در تحصیلات تکمیلی از مقطع کارشناسی بیشتر است. البته امکان تحصیل در کانادا با معدل پایین نیز وجود دارد و متقاضیان با ارائه مقالات پژوهشی و معتبر، به طور کلی داشتن رزومه عالی می توانند پایین بودن معدل را بی تاثیر نمایند. سطح زبان متقاضی نیز بسیار تاثیرگذار می باشد.

مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش تحصیلی از کانادا

همانطور که در بالا نیز ذکر شد یکی از اساسی ترین قسمت اپلای، تهیه و گردآوری مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش تحصیلی کانادا می باشد. چراکه هر گونه نقصی در مدارک می تواند شما را از رسیدن به تحصیل در کانادا باز دارد. مدارک مورد نیاز برای تحصیل در هر مقطع تحصیلی با یکدیگر متفاوت می باشد همچنین دانشگاه های مختلف نیز ممکن است مدارک متفاوتی را از متقاضی درخواست نمایند. اما به طور کلی از مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش تحصیلی از کانادا را می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • انگیزه نامه و توصیه نامه
  • ارائه مدرک زبان با نمره خواسته شده
  • ارائه تمکن مالی
  • ارائه فرم تکمیل شده کاستودین
  • پاسپورت معتبر و مدارک هویتی متقاضی
  • عکس متقاضی که به تازگی گرفته شده باشد
  • ریز نمرات مقاطع قبلی به همراه ترجمه
  • رزومه تحصیلی به همراه مقالات و کارهای پژوهشی

میانگین هزینه های تحصیل در کانادا

برای دانشجویان بین المللی هزینه تحصیل و زندگی در کانادا، شهریه دانشگاه ها، هزینه مسکن و … یکی از دغدغه های مهم است. و همچنین هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا نسبت به کشور های اروپایی مانند انگلیس و دیگر کشورها همچون استرالیا، آمریکا و … به نسبت کمتر و معقول تر است. از طرفی در کشور کانادا شورای وزارت خانه ابزار آنلاینی ( CMEC)  را در اختیار دانشجویان قرار داده است تا با استفاده از آن بتوانند هزینه های دانشگاه را به صورت آنلاین محاسبه کنند.

هزینه تحصیل در این کشور بسته به اینکه دانشجوی شهروند کانادایی باشید و یا دانشجوی بین المللی متفاوت می باشد. همچنین در این کشور هزینه تحصیل در رشته هایی مانند علوم انسانی کمتر و رشته هایی مانند مهندسی و شاخه های پزشکی بیشتر است، با این حال در بسیاری از دانشگاه های کانادا در جهت تسهیل در هزینه به دانشجویان کمک هزینه تحصیلی تخصیص داده می شود.

هزینه زندگی در کانادا با توجه به شهر محل تحصیل و مقطع تحصیلی متفاوت است.

در جدول زیر به طور میانگین هزینه تحصیل و زندگی را به اختصار شرح می دهیم:

مقطع تحصیلی هزینه سالانه واحد پولی
کالج 20.000-15.000 دلار کانادا
مدرسه 20.000-15.000 دلار کانادا
کارشناسی 30.000-20.000 دلار کانادا
کارشناسی ارشد 25.000-15.000 دلار کانادا
هزینه زندگی 12.000 دلار کانادا

قیمت های تعیین شده در هر بازه به صورت میانگین می باشد و امکان تغییر بر اساس شرایط کشور کانادا و دانشگاه ها وجود دارد.

ویزای همراه دانشجویی در کانادا

مسلماً حتی اگر متقاضیان تمایل به تحصیل در کانادا و بازگشت به کشور خود را داشته باشند، نمی خواهند برای این چند سال تحصیل از خانواده خود دور باشند. یکی از مزایای بزرگ تحصیل در کانادا، امکان همراهی خانواده با دانشجو می باشد. متقاضیان می توانند برای اعضای خانواده خود نیز درخواست ویزا دهند. پیشنهاد می شود که ابندا متقاضی وارد کانادا شود سپس برای الحاق خانواده خود درخواست دهد زیرا در این حالت شانس ویزای متقاضی افزایش می گردد. اعضای خانواده به معنای همسر و فرزندان زیر 18 سال می باشد. همچین فرزندان می توانند با هزینه اندکی در مدارس دولتی کانادا به تحصیل بپردازند.

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

علاوه بر هزینه های دانشگاه شما باید هزینه زندگی در کانادا را نیز در نظر بگیرید. هزینه زندگی دانشجویی در کانادا شامل هزینه های کتاب و لوازم التحریر، هزینه خوراک و پوشاک، هزینه خوابگاه و محل اسکان، هزینه بیمه و هزینه های اینترنت می شود. قطعا هزینه زندگی در کانادا با توجه به الگوی مصرف، سبک زندگی افراد و محل زندگی متغیر است. در سایت EduCanada هزینه های سالیانه زندگی دانشجویی حدود 12 هزار دلار برآورد شده است و در سایت numbeo به طور متوسط هزینه ماهیانه زندگی یک نفر بدون در نظر گرفتن هزینه خوابگاه یا هزینه اجاره منزل، 789.18 یورو (1,124.76 دلار کانادا) گزارش شده است. هزینه زندگی دانشجویی در کانادا از دیگر کشورهای انگلیسی زبان نظیر انگلستان و آمریکا ارزان تر می باشد.